Αρχική σελίδα Δραστηριότητες 1ο Μαθητικό Συνέδριο ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής

1ο Μαθητικό Συνέδριο ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής

1ο Μαθητικό Συνέδριο ΔΔΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

«Ερευνητικές Διαδρομές στον Πολιτισμό και στις Επιστήμες»

12, 13 και 14 Απριλίου 2024 στο Μουσικό Σχολείο Παλλήνης

Το σχολείο μας συμμετέχει με τα παρακάτω θέματα-παρουσιάσεις:

1. «Κύπρος, το στολίδι της Μεσογείου – Μνήμες της μέσα από το έργο λογοτεχνών»

 2. «Από τον πάπυρο στο lapbook…»

 3. «Κύπρος: Το νησί της θεάς Αφροδίτης (παραμύθι)»

4. Διδακτική πρόταση στην λογοτεχνία


 

1. «Κύπρος, το στολίδι της Μεσογείου – Μνήμες της μέσα από το έργο λογοτεχνών»

1-Συνέδριο-ΑΑ-1χάρτης 

Παρουσιάζουν οι κάτωθι μαθητές /τριες:

Μπομπόνη Σοφία:

Σύντομη Ιστορία της Κύπρου

 

Μενδρινός Χρήστος - Μπούκουρης Ιωάννης:

Αμμόχωστος – Πενταδάκτυλος

 

Αναστάση Χρυσάνθη - Βλασσάκη Παρασκευή - Κωνσταντινάρα Ελένη:

Η Κύπρος στην επανάσταση του 1821 – Η Αγία Νάπα

 

Σιμάτη Κωνσταντίνα:

Η « Ρωμιοσύνη» του Β. Μιχαηλίδη (μνήμες της 9ης Ιουλίου 1821)

Γράμματα στην Μητέρα» του Κ. Μόντη (μνήμες της 20ης Ιουλίου 1974)

 

Παγώνη Δήμητρα – Ζωγράφου Μαρία Αλεξάνδρα:

Από την Σμύρνη στην Κύπρο με τον τρόπο του Γ. Σεφέρη

 

Μυζήθρα Βασιλική – Ζαφειρίδη Πέγκυ:

Η Κύπρος στην ποίηση του Σεφέρη

 

Κατιρτζόγλου Κατερίνα:

Οι Γάτες  τ'  Άι  Νικόλα,  Σεφέρης

 

Λαλιά Ήλιδα - Σούρμπη Μαρίνα:

Παραμύθι, το Νησί της Κυπρίδας

 

Παγκάκης Παναγιώτης:

Ποίημα: ένα παραμύθι για την Κύπρο

 

Παπαργυροπούλου Βιολέττα:

Ποίημα: Το Νησί της Κυπρίδας, Μνήμη και Ανάληψη


Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί

Δούβαλη Ανδριανή ( ΠΕ02) και Βεριγάκη Αθηνά ( ΠΕΟ2)

1-Συνέδριο-ΑΑ-2Κοιτίδα 

Περίληψη: Οι μαθητές θα εντρυφήσουν στην ιστορία της Κύπρου και το έργο Ελλήνων και Κύπριων λογοτεχνών (έμφαση στο έργο του Σεφέρη). Ο σκοπός της συγκεκριμένης δράσης είναι διπλός: Αρχικά να αποτυπωθεί η ιστορία της Κύπρου από την περίοδο της Οθωμανικής Κυριαρχίας έως την τουρκική εισβολή (1974). Κατά δεύτερον, να προβληθούν έργα λογοτεχνών που αποτύπωσαν στο έργο τους τις εθνικές περιπέτειες της Κύπρου, να «ταξιδέψουμε» με τον τρόπο του Γιώργου Σεφέρη... Οι μαθητές στο πλαίσιο του γνωστικού αντικειμένου της ιστορίας και της λογοτεχνίας: 1) Θα διερευνήσουν σημαντικές πτυχές της κυπριακής ιστορίας και θα αναζητήσουν πληροφορίες σχετικά με την Επανάσταση του ΄21 στην Κύπρο και αντιστοίχως με την επανάσταση του ΄21 στην Ελλάδα. 2) Θα αναζητήσουν σπουδαίες ιστορικές μορφές της Κύπρου και της Ελλάδας. 3) Θα μελετήσουν την Κύπρο μέσα από το έργο Ελλήνων και Κυπρίων λογοτεχνών (Μόντης, Μιχαηλίδης, Σεφέρης).

1-Συνέδριο-ΑΑ-3Σεφέρης

Θα δοθεί η δυνατότητα αξιοποίησης εναλλακτικών υποστηρικτικών υλικών της λογοτεχνίας, όπως η προβολή βίντεο, η έρευνα στο διαδίκτυο, αλλά και σύγχρονων τεχνικών διδασκαλίας και μάθησης, όπως οι ομάδες εργασίας και το project, σε συνδυασμό με την συνεργατική και ερμηνευτική μέθοδο. Οι μαθητές θα προσεγγίσουν τις ΤΠΕ ως εργαλεία και πηγές μάθησης, θα ασκηθούν στην ομαδοσυνεργατική μάθηση, θα εξοικειωθούν με τη λειτουργία του ποιητικού λόγου και θα καταβάλλουν και οι ίδιοι προσπάθεια δημιουργίας μικρών ποιητικών συνθέσεων. Επιστέγασμα της δράσης θα είναι παρουσιάσεις από τους μαθητές σημαντικών πτυχών της Κύπρου. Οι μαθητές αναμένεται να αποκτήσουν γνώσεις και να αναπτύξουν κομβικές δεξιότητες.

 

2. «Από τον πάπυρο στο lapbook…»

lapbookH oμάδα μαθητών της Β΄ Γυμνασίου που παρακολουθεί αρχαία ελληνικά στο τμήμα ένταξης του σχολείου μας, δημιουργεί ένα Lapbook. Σκεφτήκαμε έναν πρωτότυπο, διαδραστικό και δημιουργικό τρόπο, προκειμένου οι μαθητές να μπορούν να κατακτήσουν κάποια γραμματικά φαινόμενα της αρχαίας ελληνικής. Το δικό μας Lapbook θα παρουσιάσει μέσω ποικίλων γραφικών οργανωτών τη γραμματική των αρχαίων ελληνικών. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύονται παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, προβλήματα μνήμης και γενικά μεταγνωστικές δυσκολίες. Οι μαθητές μπορούν να εστιάζουν την προσοχή τους με μεγαλύτερη ευκολία, να χρησιμοποιούν όλες τις αισθήσεις τους, καθώς είναι οι ίδιοι που κατασκευάζουν το δικό τους βιβλίο, προάγοντας τη σκέψη και τη φαντασία τους. Το Lapbook είναι ένα εργαλείο για όλους τους μαθητές με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες, το οποίο βοηθάει τα παιδιά να επανέρχονται και να θυμούνται πληροφορίες. Είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, καθώς χρησιμοποιούνται χρώματα και σχήματα που ελκύουν την προσοχή και το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων.

Συμμετέχουν αλφαβητικά οι μαθητές:

Ασβεστάς Απόστολος

Αχταρόπουλος Θοδωρής

Γιανούση Θωμάς

Καραγιάννη Μαριάννα

Μπόη Βέρα

Μπομπόνη Σοφία

Πολίτη Σταυρούλα

Ρεβενίδης Αναστάσης

Στουραϊτου Αιμιλία

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός

Κυριακοπούλου Παναγιώτα (ΠΕ02)



 3. «Κύπρος: Το νησί της θεάς Αφροδίτης (παραμύθι)»

 

Συμμετέχουν οι μαθήτριες: Ήλιδα Λαλιά & Μαρίνα Σούρμπη

 

Εικονογράφηση εξώφυλλου: Άρης Καρκάνης

ΔΔΕ-ΣΥΝΕΔΡΙΟ-Περίληψη-Παραμύθι-Κύπρος-Εξώφυλλο


 

 

4. Διδακτική πρόταση στην λογοτεχνία

ΔΔΕ-ΣΥΝΕΔΡΙΟ-Γάτες

 



Κύπρος:              

 Το νησί της θεάς Αφροδίτης